Om Entercard
Entercard är ett av Skandinaviens ledande kreditmarknadsföretag med över 2 miljoner kunder på tre marknader. Genom våra två ägare, Barclays och Swedbank, har vi tillgång till global och unik kompetens inom utlåning. Vårt mål är att underlätta våra kunders vardag genom att erbjuda smarta och ansvarsfulla betalnings- och finansieringslösningar.
På Entercard är vi övertygade om att olika bakgrund och erfarenhet leder till en bättre arbetsplats och bättre idéer. Bland våra 450 medarbetare finns 40 olika nationaliteter som bidrar med ny kunskap och kulturella erfarenheter. Vår kultur präglas starkt av våra kärnvärden passionate, innovative och genuine vilket genomsyrar allt vi gör, hur vi arbetar och bemöter kunder. Vi tror att mångfald, analytiska och engagerade medarbetare driver lönsamhet och bidrar till att företaget växer.
Om rollen
Du kommer arbeta i vårt complianceteam som är en oberoende kontrollfunktion som har i uppgift att stödja verksamheten i regelefterlevnad. Tillsammans samarbetar vi med andra funktioner när det gäller t. ex. genomförande av nya regelverk, bedömning av nya produkter, granskning och rådgivning.
I rollen som compliance specialist hos oss blir du en del av ett nordiskt compliance team som består av 7 kollegor. Du kommer att arbeta från huvudkontorets moderna lokaler i centrala Stockholm tillsammans med bolagets Chief Compliance Officer, Data Protection Officer, två Compliance Specialists och vår Compliance Assistent. Kontoret är vår bas men möjlighet finns att arbeta på distans två dagar i veckan.
Rollen ger dig goda möjligheter till professionell och personlig utveckling samt chansen att arbeta med flera olika rättsområden tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor. Vi värdesätter vår personal och tillämpar en generös personalpolitik. För oss är det viktigt med balans mellan arbete och fritid!
Om arbetsuppgifterna
Du kommer att löpande följa den regulatoriska utvecklingen i Sverige och Finland samt utföra och delta i riskbedömningar, där du bedömer kontroller och upprättar rapporter till ledningen och styrelsen. Rollen innefattar även att genomföra granskningar av verksamheten och självständigt arbeta med rådgivning och stöd, både i den dagliga verksamheten och vid utveckling av nya produkter och tjänster. Vidare stödjer du utveckling och implementering av policys och processer för att säkerställa regelefterlevnad samt utbildar övriga medarbetare i verksamheten i regelefterlevnadsfrågor.
Anställningen är en heltidsanställning med planerad uppstart så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Vissa resor inom Norden kan förekomma.
Om dig
Vi söker dig som har en svensk juristexamen och minst 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från bank, kreditmarknadsbolag eller myndighet. Vi söker dig som är en positiv och prestigelös person med en naturlig förmåga att bygga och vårda relationer. Du är strukturerad, ambitiös och trivs med att arbeta proaktivt för att hitta lösningar. Vidare är du serviceinriktad, kreativ och vågar ta initiativ. Noggrannhet och nyfikenhet är viktiga egenskaper, liksom ett affärsmässigt förhållningssätt och en vilja att bidra till verksamhetens utveckling.
För att lyckas i rollen behöver du behärska svenska och engelska obehindrat. Goda kunskaper i finska och krediträtt är meriterande.
Ansökan
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Entercard med Legal Career. För att ansöka, skicka in ditt CV och kontaktuppgifter. Legal Career använder sig inte av personligt brev i denna rekrytering. Om din profil uppfyller våra krav kommer vi kontakta dig för en inledande telefonintervju. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande och rekryteringen avslutas när vi hittat rätt kandidat.
För frågor kring processen, kontakta ansvarig rekryterare Bianca Säll, bianca.sall@legalcareer.se.
KONTAKT
Kontakt